۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

گناه دروغ بستن بر رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم

گناه دروغ بستن 

 بر  

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم    

 

 (1)  

 

عَنِ الْمُغِیرَةِ بْنِ شُعْبَةَ ، قَالَ قَالَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه  

 وآله وسلم ‏.‏ ‏"‏ مَنْ حَدَّثَ عَنِّی، بِحَدِیثٍ یُرَى أَنَّهُ کَذِبٌ فَهُوَ  

 أَحَدُ الْکَاذِبِینَ ‏"‏ (مقدمه صحیح مسلم)  

ازمغیره بن شعبه رضی الله عنه روایت است که رسول   

 الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: هر کس سخنی که  

 دانسته می شود که دروغ است را از قول من نقل کند او   

نیزیکی از دروغگویان  است.  

 

(2) 

 

عَنْ عَلِیّ رضى الله قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و   

سلم ‏"‏ لاَ تَکْذِبُوا عَلَىَّ فَإِنَّهُ مَنْ یَکْذِبْ عَلَىَّ یَلِجِ النَّارَ ‏"‏ ‏.‏  

(مقدمه صحیح مسلم)   

از علی رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی   

الله علیه وآله وسلم فرمودند: بر من دروغ نبندید زیرا    

کسی که بر من دروغ می بندد به آتش (جهنم) داخل  

می گردد.   

(3)   

 

عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم    

‏"‏ مَنْ کَذَبَ عَلَىَّ مُتَعَمِّدًا فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ ‏"‏ ‏. 

 (مقدمه صحیح مسلم)  

از ابوهریره رضی الله عنه روایت است که رسول الله   

 صلی الله علیه واله وسلم فرمودند: هر کس قصدا بر  

 من دروغ ببندد پس باید که نشیمنگاهش را از آتش  

(جهنم)  آماده سازد.   

(4)   

 

عَنِ الْمُغِیرَةِ بْنِ شُعْبَةَ قَالَ قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه  

وسلم ‏"‏ إِنَّ کَذِبًا عَلَىَّ لَیْسَ کَکَذِبٍ عَلَى أَحَدٍ فَمَنْ کَذَبَ  

عَلَىَّ  مُتَعَمِّدًا فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ ‏"‏ ‏.‏ 

(مقدمه صحیح مسلم)   

از مغیره بن شعبه رضی الله عنه روایت است که رسول   

 الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: همانا دروغ بستن  

 بر من همانند دروغ بستن بر هر کس دیگری نیست هر  

 کس بر من قصدا دروغ بندد پس باید که نشیمنگاهش را  

از آتش جهنم آماده سازد.

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:54 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگتون بسیار زیباست.اگه میشه به سایت من هم سر بزنید.ممنون

رحمن بخش سپاهی پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:11 ق.ظ

در قرآن کریم در 25 آیه کلمه کذب 4 آیه کذاب 1 آیه مکذبین آمده است
الله متعال ما را از کذب محفوظ بدارد

مهدی چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:08 ب.ظ http://www.zohalsazan.blogfa.com

سلام .خوب هستید.من طراحی میکنم .با چند کارت پستال جدید به روزم .خوشحال میشم از کارام دیدن کنید.اگه از وبم خوشتون اومد منو با نام "زیباترین کارت پستالهای دنیا" لینک کنید و بگید که من هم شما رو با افتخار لینک کنم.امیدوارم بتونیم برای هم همسایه های خوبی باشیم.موفق باشید.فعلا بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد