۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

اسلام دین رحمت است نه دین خشونت

 

اسلام دین رحمت است نه دین خشونت 

 

همانطور که در مقاله پیش نوشته بودم که بنده سلسله وار به مطالب و بلاگ (دروغ ممنوع ! حمایت از جمهوری ایرانی) با آدرس: http://nemoaziz.blogsky.com پاسخ خواهم داد در اینجا به یکی دیگر از مطالب بیان شده در این وبلاگ می پردازم.

صاحب این وبلاگ آقای مساری تحت عنوان (حقیقت همیشه تلخ است!)

چنین نوشته اند:

در شریعت عربی( دین اعراب اسلام) هرگونه خشونت و عمل ضد انسانی مجاز هست چون این شریعت فقط بدین قصد ایجاد شد تا یک گروه خاص( دستگاه اشرافی گری که در سنوات مختلف نام ها متعدد بر خود نهادند) بر گروه های دیگر انسانی حکم فرمایی نماید!برای اطلاع بیشتر شما باز نمونه دیگری از احکام نورانی و الهی این شریعت ضد بشری می آورم تا شاید آگاه گردید!

 سوره النسا (زن)

 آیه سنگسار

 واللاتی یاتین الفاحشه من نسائکم فان شهدوا فامسکوهن حتی یتوفهن الموت اویجعل الله لهن سبیلا 

ترجمه آیه: زنانیکه عملی غیر از آنکه شما حکم فرمودید کنند چهار شاهد مرد بر آنها بخواهید در این صورت قتل و مرگ آنها فرا میرسد(مرگ با سنگسار منظور است)!

تفسیر آیه : در اینجا محمد منظور دارد که احکام شریعت عربی(اسلام) مانند حد که برگرفته از رسوم و سنن جاهلی اعراب در آن زمان بود باید در جامعه جاری گردد. 

 

 جواب : آنچه از نوشته ایشان فهمیده می شود امور زیر می باشد:

1 = اسلام تنها دین عربهاست ویک دین جهانی وبرای همه بشریت نیست.

2 = اسلام دین خشونت است و در آن عمل ضد انسانی مجاز است.

3 = اسلام آمده تا یک گروه خاص( دستگاه اشرافی گری که در سنوات مختلف نام ها متعدد بر خود نهادند) بر گروه های دیگر انسانی حکم فرمایی نماید!

4 = بحث سنگسار زنا کار در اسلام را مطرح کرده است.

5 = حد زنا برگرفته از رسوم و سنن جاهلی اعراب آن زمان بوده وپیامبراسلام از آنان گرفته و در جامعه اجرا گردانده است.

این بو خلاصه آنچه که آقای مساری زرتشتی در این وبلاگشان نوشته بودند در ادمه ما به تک تک آنچه ایشان نوشته اند پاسخ خواهیم داد و سپس قضاوت را به خود آقای مساری و خوانندگان گرامی می سپاریم. 

اعتراض اول: 

 اسلام دین تنها دین عربهاست ویک دین جهانی وبرای همه بشریت نیست.

بنده جواب این اعتراض را بادلایل آن در مقاله پیشین خودم در همین وبلاگ نوشته ام که خوانندگان گرامی می توانند به آن رجوع کنند و نیاز به تکراردوباره آن نیست. 

اعتراض دوم:  

اسلام دین خشونت است و در آن عمل ضد انسانی مجاز است.

در جواب این سخن آقای مساری باید گفت: این یکی از اتهامات دروغینی است که دشمنان اسلام همیشه و در طول تاریخ هزار اندی ساله اسلام بر اسلام وارد کردند وچون دروغ بوده است از آن هیچ نتیجه وسودی هم نگرفته اند .

در حقیقت اسلام بر عکس آنچه که شما می گویید دین رحمت است زیرا ذات که این دین را فرستاده (أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ (151) اعراف) یعنی رحم کننده ترین رحم کنندگان است وپیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم پیامبر رحمت بوده است .

بنده دوست دارم در این جا فقط به یک جریان تاریخی اشاره کنم تا برای همه گان واضح شود که اسلام هر گز دین خشونت نبوده ونه هست؛ بلکه دین رحمت ،شفقت ومحبت بوده وهست ، اهل مکه از اول با رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم دشمن بودند رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم را آزار واذیت می کردند بچه دان و شکمبه شتر در حین خواندن نماز بر دوشش می اندختند ، پارچه بر گلویش بسته می خواستند او را خفه کنند، توهین می کردند نسبت به ایشان فحاشی وبد زبانی می کردند و سه سال در محاصر اقتصادی ،سیاسی واجتماعی قرار دادند وبر علیه ایشان وفکر ایشان تبلیغات سوء می کردند و در آخرهم قصد کشتن وترورش را نمودند که رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم هجرت نمودند وکفار در این جریان ناکام شدند.

نه تنها بر رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم این سختیها را آورده یاران وطرفدارانش را نیز آزار واذیت داده و به قتل می رساندند .

آخر مگر بلال حبشی و دها یار دیگر پیامبررا چه کسانی در گرمای سوزان عربستان شکنجه می دادند ؟!

آخر مگر چه کسانی سمیه مادر عمار یک زن بی کس ومظلوم را به نامردی کشتند؟!

آخر مگر چه کسانی باعث شدند تا مسلمانان خانه وکاشانه شان را رها نموده زندگی در غربت را بر زندگی در وطن ترجیح دهند؟!

تمام این خوشونت ها واعمال ضد بشری را کفار مکه انجام دادند ولی بازهم رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به یارانش دستورمی دادند تا صبر واستقامت می دادند و می گفتند با آنها درگیر نشوید .

تا اینکه مسلمانان هجرت نمودند وبه مدینه رفتند بازهم کفار از شیطنتهایشان دست برنداشتند و جنگها براه انداختن و به وطن غربت آنان حمل نمودند جنگ خندق مدرک اصلی و بیانگر این مطلب است.

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم خواست تا به مکه رفته با یارانش عمره انجام دهد کفار مکه آمده با خشونت کامل و بی رحمی تمام جلوی پیامبر ومسلمانان را گرفتند ودر آخر رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم رازی به صلح شده با آنها صلح نمودند.

ولی بازهم کفار بندهای صلح نامه را رعایت نکردند واین صلح را شکستند وپیامبر صلی الله علیه وآله وسلم مجبور شدند تا که این پیمان شکنان را ادب کنند ؛لذا راهی مکه شدند ومکه را فتح نمودند وکفار راشکست دادند.

حالا خوب دقت کنید که آیا اسلام دین رحمت وانسانیت هست یا نه؟

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم و یارانش فراموش نکرده بودند که اهل مکه با آنها چه کرده؟ و در میان اهل مکه کسانی وجود دارند که در جنگ احد جگر عموی پیامبر حمزه رضی الله عنه را بیرون آورده و جویده و گوش وبینی دیگر مسلمانان را بعد از شهادت بریده اند.

با تمام این وجود می فرماید : هرکس به خانه ابوسفیان برود در امان است و ابوسفیان تا آن زمان یکی از بزرگترین دشمنان اسلام بوده وخانمش هند کسی بوده که جگر حمزه عموی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم را بیرون آورد ه وجویده است.

آری با تمام این وجود پیامبر بزگوار اسلام در روز فتح مکه وشکست دشمن دیرینه و لجوج اسلام ، می فرماید: بروید شما آزدگان هستید و کسی به شما کاری ندارد.

زمانی که وحشی قاتل حمزه عموی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم و هند زن ابوسفیان کسی که بعد از شهادت حمزه سینه او راپاره نموده وجگرش را درآورده جویده است به خدمت رسول الله آمده صلی الله علیه وآله وسلم واظهار ایمان می کنند رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم آنها را بخشیده وایمان آنها را قبول می کند.

خوانندگان گرامی حالا خود قضاوت کنید که آیا دین اسلام دین خوشنت است ویا دین رحمت ؟

عزیزانم اگر حکّام جهان متمدن امروز بر چنین دشمنی پیروز می شدند چه می کردند؟؟؟؟؟؟؟

آری اسلام ودین رحمت ودوستی است که بزرگترین دشمنانش را هم مورد عفو بخشش خویش قرار می دهد. 

اعتراض سوم: 

اسلام آمده تا یک گروه خاص( دستگاه اشرافی گری که در سنوات مختلف نام ها متعدد بر خود نهادند) بر گروه های دیگر انسانی حکم فرمایی نماید!

در جواب این اعتراض باید گفت شما حتی یک مثال بیاورید که رسول الله صلی الله علیه وسلم از گروه اشراف را بدون صلاحیت وتقوا بر سرکار گذاشته باشد ویا اینکه یک آیه قرآنی و حدیث صحیح نبوی را بیان نمایید که چنین دستور داده باشد.

اسلام همیشه پست ومقامها را بنا برصلاحیت ها به افراد می دهد نه بنا بر طبقات اجتماعی بعنوان مثال نگاه کنید یکی ازبهترین پست ومقامهای اسلامی مؤذن بودن در مسجد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم می باشد این پست به چه کسی داده شده ؟ به دو نفر که یکی از آنها کور است که همان عبدالله ابن ام مکتوم باشد ودیگری یک برده حبشی که بلال حبشی باشد.

اگر اسلام به اشرافها و گروه مرفّه پست ومقام می داد باید پست را به قریشیها و عربها اصیل می داد. نه هر گز اینگونه نیست؛ اسلام تقوا ،پرهیزگاری، خداترسی وصلاحیت افراد را نگاه می کند و تمام این خوبیها در عبدالله ابن ام مکتوم نابینا وبلال حبشی رضی الله عنهما یافت می شدند وهردو صلاحیت این پست را داشتند.

آخر اگر اسلام گروه اشراف را بر سرکار می آورد پس چرا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم اسامه بن زید رضی الله عنهما که یک غلام زاده است را در آخرین روزهای زندگیش فرمانده ارتش وسپاه اسلام می کند .

اگر اسلام با گروه متمول واشراف پارتی بازی داشته وسازش می کند چرا خود رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم صفیه رضی الله عنها که یهودی زاده واسیر جنگی که از نظر اسلام برده است آزاد می کند وسپس به ازدواج خویش در می آورد.

اگر اسلام با اشراف است وبه دیگران کاری ندارد چرا زینب بنت جحش که از اشراف عرب است به ازدواج زید که برده است در می آورد و همینکه زید دوست ندارد که با زندگی کند وطلاقش می دهد خداوند به رسولش دستور می دهد که توبا زینب ازدواج کن.

در آخر باید گفت هرکس بادید منصفانه به اسلام نگاه کند خواهد فهمید که اسلام دین عادلانه ای است که با گروه خاصی نیست وهمیشه با افراد با تقوا ، خدا ترس و صلاحیت دار است وبس.  

اعتراض چهارم: 

 ایشان بحث سنگسار زنا کار در اسلام را مطرح کرده است. واین را به نوعی وحشیانه خوانده است.

در جواب ایشان باید گفت جریان سزا دادن مجرم یک جریانی است که تمام عقلاء بشر و همه دانشمندان بدان اتفاق نظر دارند و همه به این امر موافق اند که برای جلو گیری از ازدیاد جرمها باید مجرمین تنبیه شوند وبه سزای اعمالشان برسند و این قانون تمام کشورهای جهان متمدن کنونی است .

ولی در اینجا دو چیز هست :

یک اینکه چه چیز جرم است وچه چیز جرم نیست.

دوم اینکه تا چه حدی برای هر جرمی باید سزا تعیین شود.

در این دوچیز ادیان الهی ،عقلاء ودانشمندان دارای نظریات متفاوتی اند.

درباره زنا باید این نکته را فراموش نکرد که اسلام هر زناکاری را نگفته که باید سنگسار شود بلکه زنا کاری باید سنگسار شود که:

 اولا متأهل باشد.

 ثانیا: خودش اعتراف بزنا کرده باشد ویا اینکه چهار شاهد عادل در هنگام عمل نامشورع زنا اورا دیده باشند ودر حضور قاضی شرع گواهی دهند.

ورنه اگر فردی زنا کرد ولی مجرد بود صد ضربه شلاق خورده ویکسال تبعید می گردد ولی سنگسار نمی شود.

ویا اینکه زنا کرده خواه متأهل باشد ویا مجرد خودش اعتراف به جرم نکرده وچهار گواه هم نبوده به هیچ عنوان حد زنا بر او اجرا نمی گردد و حتی اگر کمتر از سه نفرگواهی دهند این گواهی اعتبارشرعی ندارد وگواهان از نظر اسلام دروغ گو محسوب شده شلاق می خورند.

لذا اسلام جریان ثبوت زنا را بسیار سخت گرفته است ولی با این وجود اگر فرد متأهلی خواه مرد باشد ویا زن زنا نمود وچهار فرد عادل محکمه پسند آنها را در زمان عمل نامشروع زنا دیدند وبه دادگاه آمدند گواهی دادند ویا خود فرد زناکار به نزد قاضی شرع رفت و اعتراف به زنا نمود بازهم باید قاضی شرع چندین بار به نوعی به او تلقین واشاره کند تا از این اعترافش رجوع کند اگربا این وجد رجوع نکرد باید تحقیق شود که این فرد از نظر روحی روانی وعقلی دچار مشکلی نیست و یا اینکه مواد نشه آور استفاده نکرده بعد از تمام این کارها آن وقت اعتراف او اعتبار دارد وحد براو جاری می شود . ببینید که اسلام چقدر اثبات زنا را سخت گرفته است وبه این آسانها هم نمی شود برای کسی زنا را ثابت کرد.

اگر با وجود تمام این سختیها باز هم برای فردی متأهلی زنا ثابت شد حالا اسلام می گوید این فرد باید سنگسار شود اما اینکه چرا اسلام این حرف را زده است:

اولا : فردی که با این طریق برایش زنا ثابت شده این فرد چند جرم سنگین مرتکب شده که جز مرگ چیز دیگر نمی تواند او را پاک و آرامش جامعه را حفظ کند، در حقیقت این فرد مرتکب جرمهای زیر شده است:

1 = قانون الهی را زیر پا گذاشته است.

2 = عزت خودش را لکه دار نموده است.

3 = آبروی پدر ومادر وتمام اقوام خود را خدشه دار نموده است.

4 = آبروی فردی که با او عمل نامشروع زنا را مرتکب شده را ریخته است.

5 = آبروی پدر ومادر وتمام اقوام فردی که با او عمل نامشروع زنا را مرتکب شده را ریخته است.

6 = امنیت پاکی جامعه را از بین برده است.

7 = باعث خدشه دار شدن نسل بشریت شده است.

8 = باعث ترویج فحاشی وبی حیائی در جامعه شده است.

9 = حق فردی را که با اوقبل ازعمل نامشروع زنا ازدواج نموده را پایمال کرده است.

10 = آبروی فردی را که با او قبل ازعمل نامشروع زنا ازدواج نموده را ریخته است.

ودها جرم دیگری که از با این عمل نامشروع زنا اتفاق افتاده است ، آیا با این وجود این فرد بایدزنده بماند تا فردا جرم دیگری مرتکب شود و آبروها را بریزد و....... دها جنایت دیگر بکند؟!

ثانیا: اسلام این حکم سخت را برای حفظ نسل و آبروی مردم  داده است تا کسی به این سو نرود و نسل و آبروی مردم را لکه دار نکند.

ثالثا: این را تجربه ثابت نموده که هر جرمی که سزایش کم باشد بیشتر صورت می گیرد و هر جرمی که سزایش بیشتر باشد و بر مرتکبین آنها اجرا شود آن جرم خود بخود کمتر می شود.

ربعا: درادیان پیشین همچون یهودیت حکم سنگسار متأهل بوده است.

خامسا: امروزه در دنیای متمدن وپیشرفته کنونی در بسیاری از کشورها حتی غیر مسلمان نیز سزای بسیاری از جرائم اعدام ومرگ است ؟ 

اعتراض پنجم 

 ایشان نوشه اند:  حد زنا برگرفته از رسوم و سنن جاهلی اعراب آن زمان بوده وپیامبراسلام از آنان گرفته و در جامعه اجرا گردانده است.

در جواب این باید گفت این یک دروغ بسیار بزرگی است که ایشان زده اند زیرا:

 اولا: دردوران جاهلیت نود ونه در صد جامعه آن زمان زنا را عیب و یا گناه نمی دانستند پس چطور می شود جامعه که چیزی را جرم وگناه نداند برایش سزای مرگ تعیین کند؟!!!!.

ثانیا: اسلام قانون الهی است از سنن جاهلی اعراب بر گرفته نشده است زیرا جاهلی که خود در جهالت بسر می برد چه گونه می تواند شما را راهنمائی کند بگفته معروف خفته خفته را کی کند بیدار.

ثالثا: آقای نویسنده ادعا کرده اند ولی برای اثبات ادعایشان دلیلی را ارائه ننمودند واین مشهور است چون سخن گفتی دلیلش را بگو ، ورنه دروغگو محسوب می شوی.

وایشان اگر تمام اوراق تاریخ را ورق بزنند برای این سخنشان حتی یک دلیل صحیحی هم نخواهند یافت. 

سخن آخر 

در پایان می خواهم در باره آیه قرآن که ایشان ترجمه و تفسیر نمودند نیز نکاتی چند ارائه نمایم:

اولا به ترجمه و تفسیرایشان توجه فرمایید ایشان نوشته اند:

سوره النسا (زن)

 آیه سنگسار

 واللاتی یاتین الفاحشه من نسائکم فان شهدوا فامسکوهن حتی یتوفهن الموت اویجعل الله لهن سبیلا 

ترجمه آیه: زنانیکه عملی غیر از آنکه شما حکم فرمودید کنند چهار شاهد مرد بر آنها بخواهید در این صورت قتل و مرگ آنها فرا میرسد(مرگ با سنگسار منظور است)!

تفسیر آیه : در اینجا محمد منظور دارد که احکام شریعت عربی(اسلام) مانند حد که برگرفته از رسوم و سنن جاهلی اعراب در آن زمان بود باید در جامعه جاری گردد.

جواب : من در تعجبم از کسانی که حتی نوشتن دو کلمه عربی را نمی دانند چگونه به خود این جرأت را می دهند که قرآن را ترجمه وتفسیر نمایند ، اصلا برادران و خواهران گرامی ترجمه وتفسیر آیه این گونه نیست بنده آیه را با حواله سوره و ترجمه وتفسیرصحیح آن را نقل می کنم سپس خود خواهید دید که ایشان چقدر در ترجمه وتفسیر این آیا خیانت نمودند:

آیه :  

 وَاللاَّتِی یَأْتِینَ الْفَاحِشَةَ مِنْ نِسَائِکُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَیْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْکُمْ فَإِنْ شَهِدُوا فَأَمْسِکُوهُنَّ فِی الْبُیُوتِ حَتَّى یَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ یَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِیلاً (15) (سوره نساء)

ترجمه : وزنانتان آنانی که کار زشت زنا را مرتکب می شوند پس چهارتن از مردانتان را برآنها گواه بخواهید اگر آنان گواهی دادند پس آن زنان را در خانه نگه دارید تا وفات کنند ویا اینکه خداوند برایشان راهی پدید آورد.

تفسیر: این آیه هماگونه که از خودش هم معلوم است حکم موقت اسلام بوده زیرا در آخر این آیه آمد (تا اینکه خداوندبرایشان راهی را پدید آورد) یعنی تا اینکه خداوند حکم جدیدی را برای آنها صادر کند .

که حکم جدید اسلام که بعدا آمد این بود که مجردی اگر زنا کند صد شلاق و یکسال تبعید و متأهلی زنا کند باید سنگسارشود بشریطی که شرایط ثبوت یافت شود.

حالا خودتان خوب دقت کنید که چقدر ترجمه وتفسیر این آقا از واقعیت بدور و کاملا مغرضانه و برای بدنام نمودن اسلام است .

نکته دیگر این آقا آیه بعد از این آیه که ادامه این بحث است را نیزحذف کرده و نیاورده است . الله مهربان در ادامه آن آیه می فرماید:

وَاللَّذَانِ یَأْتِیَانِهَا مِنْکُمْ فَآذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ کَانَ تَوَّاباً رَحِیماً (16) سوره نساء)

آن دو زن ومردی که از شما مرتکب عمل زنا می گردند اندکی با آزاردادن آنها را تنبیه کنید واگر توبه نمودند و خودشان را صلاح نمودند پس از آنها روگردانده وبه آنها کاری نداشته باشید همانا الله بسیار توبه پذیر وبسیار مهربان است.

حالا خودتان دقت کنید که الله مهربان در ادامه چه فرموده است ولی این آقا با مکر وحیله آیه بعدی را ذکر نکرده و آیه اول را غلط ترجمه وتفسیر نموده تا دشمنی خویش را نسبت به اسلام آشکار کند.

اما بحث سنگسار را در اعتراض چهارم همین بحث کاملا توضیح داده ام ونیاز بتکرار دوباره آن نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد