۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

قرآن سورهای خود را از کسی وام نگرفته است

قرآن سورهای خود را از کسی وام نگرفته است

در وبلاگ دروغ ممنوع ! حمایت از جمهوری ایران http://nemoaziz.blogsky.com

نسبت به مطالب وسورهای قرآن چنین آمده است: 

در ضمن یک اشاره کوچکم دارم بدین موضوع که این شریعت برای اینکه خود را اهورایی و دین یکتا پرستی نشان دهد از دیگر ادیان بخصوص یهود و مسیحیت وام گرفته است! چگونه؟

سوره های یوسف و بقره و بنی اسرائیل از یهودیان و تورات به وام گرفته شده اند!

جالب اینکه از نظر لفظ و معنای کلامی و تفاسیر از دیگر سوره ها کاملا متفاوت می باشند و همیشه پیروان شریعت عربی آنها را از مترقی ترین سوره های شریعت عربی می پنداشتند.  

سوره های الروم " مریم و هود نیز از مسیحیت وام گرفته شده اند! تا شاید جنبه یکتا پرستی پیدا نماید این شریعت عربی (اسلام)!

ولی این عزیزان گرد آورنده این شریعت عربی فراموش کرده اند که همیشه عده ایی اهل خرد و اندیشه وجود دارند تا دسیسه و فتنه اصلی را رو نمایند!

جواب : آقای مساری همانند گفته های پیشینشان فقط ادعا می نمایند ولی هیچ دلیلی را ارائه نمی دهند وفقط حرف می زنند ولی توجه نمی کنند ومی گویند دروغ ممنوع! ولی خودشان بسیار دروغ می گویند، آقای مساری اگر شما این سورهای که مدعی هستید که از تورات ویا انجیل گرفته شده می خواندید و می فهمیدید هر گز چنین حرفی را نمی زدید ، آقای مساری دین اسلام هرگز یکتاپرستی را از این وآن قرض نگرفته است اگر شما به اولین آیه ای که بر رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم نازل شده دقت کنید در آن آمده (اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ (1) سوره اقرأ. یعنی : بخوان به نام پرودگارت آنی که مخلوق را آفریده است، می بیند که حرف از یکتاپرستی زده شده است ،عموما بحث یکتاپرستی و دیگر مسایل عقیدتی در تمام سورهای قرآن موجود است، سوره ای که مسلمانان آن را در هر رکعت نمازشان می خوانند یعنی سوره فاتحه در آن آمده : الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (1) الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ (2) مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ (3) إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ (4) .

یعنی : ستایش از آن پرودگارجهانیان است (1) ذات بسیار بخشاینده ومهربان(2) پادشاه روز سزا(3) تنها ترا می پرستیم و تنها از تو کمک می خواهیم(4).

در قرآن سوره ای به نام سوره اخلاص (یعنی یکتا پرستی خالص) داریم که در آن فقط بحث یکتا پرستی شده وبس و در آن آمده : قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (3) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ (4).

 یعنی : بگوخدا یکی است (1) خدا بی نیاز است(2) نه زاده و نه هم زاده شده است (3) و نه هم همانند او کسی بوده است.

با این چند مثال خوانندگان عزیز متوجه شدند که دین اسلام خود دین یکتا پرستی است و این را از کسی وام نگرفته است ، البته این را باید گفت که تمام ادیان الهی ادیان یکتا پرستی اند و هر گز ما دین الهی که درآن شرک باشد نداریم ولی این نیست که این دین از آن دین قرض گرفته باشد .

لذا هر کس اندک مطالعه ای در کتب آسمانی داشته باشد این را خوب می داند که این حرف آقای مساری که (سوره های یوسف و بقره و بنی اسرائیل از یهودیان و تورات به وام گرفته شده اند!

وسوره های الروم " مریم و هود نیز از مسیحیت وام گرفته شده اند! ) سراپا دروغ است.

زیرا:

1= زبان قرآن عربی است و زبان تورات وانجیل عربی نبوده است.

2 = رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم که زبان یهود ونصاری را نمی دانستند تا از کتابهای آنها ترجمه کنند وبه قرآن بیفزایند.

3 = در این سورها و بالأخص در سوره بقره از یهود ونصاری مذمت شده است چطور از کتابهای آنها گرفته شده و در آن مطالبی برخلاف خود آنها وجود دارد.

4 = تورات و انجیل کنونی وموجود در دنیا را نگاه کنید وقرآن را بخوانید آن وقت خواهید فهمید که از نظر روش بیان ونوع مطالب بسیار باهم متفاوت اند واین خود بزرگترین دلیل است که هیچ چیز قرآن از تورات وانجیل گرفته نشده است.

5 = هزاروچهارصد و اندی سال از زمان نزول قرآن می گذرد اگر این کتاب آخرین و کتاب جاوید خدا نبودی و از این و آن وام گرفته شده است پس باید همانند تورات وانجیل تحریف و تبدیل می شد که نشده و نخواهد شد.

6 = نصوص تورات وانجیل که تحریف شده و تغییر نموده باهم در تضاد اند ولی یک آیه در قرآن وجود ندارد که با آیات دیگر آن درتضاد باشد اگر بفرض محال بعض سورهای قرآن از آن کتابها گرفته شده پس باید آیات آن در تضاد می بودند؛ که الحمد لله چنین چیزی نیست.

ودها دلیل دیگری که بیانگر این مطلب اند که قرآن کتاب الهی است واز هیچ کتاب و یا دین دیگری چیزی را وام نگرفته است ویکتا پرستی اوّلین واصلی ترین اصول اسلام است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد