۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

دجــــــــال و فتنه هایش



آمدن دجال و کشته شدن آن توسط عیسی علیه السلام


(قسمت اول)

 

جریان دجال و همچنین فرود آمدن عیسی علیه السلام از آسمان ها و گشته شدن دجال توسط عیسی علیه السلام مفصلا در روایت ابوامامه رضی الله عنه آمده است که استاد محمد ناصرآلبانی رحمه الله آن را تحقیق و تخریج نموده و مطالب اضافه ای که در این باره در روایات صحیح دیگر صحابه رضی الله عنهم آمده را نیز برآن اضافه نموده و آنها سلسله وار بیان نموده است که ما در زیرترجمه فارسی آن را برای خوانندگان عزیز و گرامی بیان خواهیم نمود.

 

ابوامامه رضی الله عنه می فرماید: رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند:

1- ای مردم همانا فتنه ای بر روی زمین از زمانی که الله آدم را آفریده بزرگ تر از فتنه دجال نبوده است .

2- وهمانا الله عزوجل هیچ پیامبری را نفرستاده مگر اینکه آن پیامبر؛ امتش را از دجال ترسانده (و از فتنه های او بر حذر داشته) است.

3- و من آخرین پیامبرهستم و شما (امت محمدی) آخرین امت هستید.

4- ویقینا او(یعنی دجال) در میان شما بیرون خواهد شد.

5- لذا اگر(دجال) بیرون شد و در حالی که من در میانتان بودم، پس من مدافع هر مسلمانم( یعنی با او مقابله خواهم نمود)، و اگر بعد از( وفات) من بیرون شد پس هر کس باید از خودش دفاع کند، و الله جانشین من بر هر مسلمان است.

6- و قطعا او از منطقه ای در میان شام و عراق بیرون می شود و به چپ و راست رفته فساد می کند، ای بندگان الله (در آن زمان بر اسلامتان) پایدار بمانید (یعنی: فریب او را نخورید).


7- همانا من دجال را برایتان به گونه ای توصیف می کنم که هیچ پیامبری قبل از من توصیف و بیان ننموده است:

8 - همانا او در ابتداء می گوید: من (دجال) پیامبرهستم و در حالی که بعد از من (محمد صلی الله علیه و آله وسلم) دیگر پیامبری نیست.

9- سپس او دو باره می گوید: من (دجال) پروردگارشما هستم ودر حالی که شما پروردگارتان را نمی بینید تا اینکه به میرید(یعنی الله را در دنیا نمی بینید و در آخرت می بینید)

10- و همانا دجال یک چشم است و قطعا پروردگارتان یک چشم نیست.

11- و همانا در میان چشمان وپیشانی او: کافر نوشته شده است (یعنی اینکه دجال کافراست)

12- وهر مسلمانی که نوشتن می داند و یا نمی داند(یعنی باسواد و بی سواد؛ کلمه کافری که در میان چشمان دجال نوشته است را) می تواند بخواند.

13- و همانا از فتنه های دجّال این است؛ که بهمراه او باغ وآتشی است که آتش او در حقیقت باغی و باغ او در حقیقت آتشی است.

14- لذا هر کس با آتش او آزمایش شد(یعنی دجال او را در آتشش انداخت) پس او از الله کمک بخواهد وآیات ابتدائی سوره کهف را بخواند.

15- پس (در آن وقت است که) آتشش بر آن فرد سرد و سالم می گردد همانگونه که آتش بر ابراهیم (علیه السلام) سرد و سالم گشت.

16- و همانا از فتنه هایش این است؛ که به بادیه نشینی می گوید: تو به من بگو اگر من پدر و مادرت را زنده نمودم؛ آیا گواهی می دهی که من پروردگار توام؟ او می گوید: بله . در آن وقت دوشیطان به شکل پدر و مادر آن بادیه نشین نمایان می گردند، و سپس می گویند: ای پسرما از او پیروی کن؛ زیرا او پروردگار تو است.

17- وهمانا از فتنه هایش این است؛ که برفردی مسلط شده او را (بطریق زیر) می کشد.

18- بدین گونه که آن فرد را با ارّه ای دو نیم می کند (و آن فرد دو تکه شده بر زمین می افتد) ، سپس خطاب به مردم می گوید: به این بنده ام؛ نگاه کنید الآن او را زنده می کنم؛ سپس او گمان می کند که علاوه از من پروردگار دیگری دارد سپس الله تعالی آن فرد را زنده می کند و (دجال) خبیث به او می گوید: پروردگار تو کیست آن فرد می گوید: پروردگار من الله است و تو دشمن الله هستی و تو دجال هستی، و سوگند به الله؛ آگاهیم نسبت به تو هیچ وقت از امروز بیشتر نبوده است (یعنی امروز از همه وقت یقینم بیشتر شده که تو دجال هستی).

19- و همانا از فتنه هایش این است؛ که به آسمان دستور می دهد که باران به بارد و آسمان می بارد ، و به زمین دستور می دهد که گیاه برویاند (وزمین می رویاند)

20- وهمانا از فتنه هایش این است ؛ که بر منطقه ای گذرمی کند و اهل آن منطقه او را دروغ گو می پندارند و قبولش نمی کنند، بعد از رفتنش تمام حیوانات اهل آن منطقه هلاک و نابود می شوند.

21- و همانا از فتنه هایش این است؛ که بر منطقه ای گذرمی کند و اهل آن منطقه او را تأیید می کنند واو را راستگو می پندارند، (دجال) به آسمان دستور می دهد که (بر آن منطقه)  باران به بارد و آسمان باران می بارد ، و به زمین (آن منطقه) دستور می دهد که گیاه برویاند وزمین گیاه می رویاند،(گیاهان آنقدر زیاد می شوند) تا اینکه همان شامگاه که حیوانات شان به خانه باز می گردد از همه وقت چاق تر،سیرتر و پستانها آنها پر شیر تر است .


ادامه دارد....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد