۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

۩۩۩ تزکیه و تعلیم از دیدگاه اهل سنّت ۩۩۩

کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمْ الْکِتَابَ وَ ....

آری خدا یکی است و دو تا نیست

یک عزیز بزرگواری در نظرات این وبلاگ چنین نوشته اند  

سلام آقای ابوشعیب.راجع به مطالبی که در مورد اثبات وجود خدا نوشتید ازتون خواهش می کنم به سوالی که چند وقت مثل خوره به جانم افتاده با توجه به براهین عقلی به خاطر خدا جواب بدید. من در اثبات عقلانی خدا تا مرحله آخر پیش می روم ولی به اینجا که می رسم این سوال برام پیش می آید که اوذاتی که خالق هست ممکن است دوتا باشد نمی دانم از کجا و چرا به ذهنم رسیده ولی هرچه هست دست از سرم بر نمی دارد. تورو به خدا کمکم کنید

اولا: علیکم السلام ورحمة الله و برکاته .

بعد از عرض سلام در جواب باید گفت:

آنچه که این عزیز بزرگوار پرسیدند درحقیقت جریان اثبات یگانگی و یکتا بودن الله مهربان است ، درجواب این عزیزگرامی باید گفت فرض کنیم که اگر والعیاذ بالله، دو خدا وجود می داشت چه می شد؟

اگر این دوخدا ازهر نظر همانند و همتای هم دیگر می بودند و هیچ فرقی با هم نمی داشتند پس دوتا نمی بودند و یکی می بودند زیرا لازمه تعدد این است که با هم متمایز بوده و از یکدیگر فرق کنند.

واگر دو خدا باهم فرق کنند و از یکدیگر متمایز باشند قطعا یکی از آن دو خدا از نظر صفات و ویژگیها بر دیگری ارجحیت خواهد داشت و این ارجحیت باعث غلبه خواهد شد و دیگری از خدائی بر کنار خواهد شد زیراخدای بالاتر صاحب اختیار و امتیازاست و پایین تری تحت کنترل و نظارت و این نمی تواند خدا باشد و در نتیجه باز هم یک خدا خواهد ماند.

نکته دیگر اینکه این یک واقعیت مسلم است که دو رئیس جمهور در یک کشور و یا دو رئیس در یک اداره هر گز وجود ندارد وبالفرض اگر هم داشته باشد روزی بنا بر اختلاف نظر و روشهای متفاوت مدیریتی با یکدیگر اختلاف خواهند نمود و رفته رفته این اختلاف به تنازع و کشمکش خواهد انجامید و در نتیجه اوضاع و امنیت و نظام آن کشور و ادراه درهم و برهم خواهد شد و آخر کار باعث نابوی آن کشور و ادراه خواهد شد.

حالا به نظام منظم دنیا نگاه کنید که همه کارهایش از روی نظم و ترتیب است و هیچ چیز آن بی نظم و ترتیب نیست، این خود بیانگر این است که چراخاننده این دنیا که همان خدا باشد یکتا است و کسی دیگری همتا و شریک او نیست ورنه نظام دنیا در هم و برهم می شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سیف الاسلام سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ http://partawequran.blogfa.com

سلام علیکم
روزی رسول الله صلوة الله والسلام الله علیه به پشت دراز کشیده وساق پایش از زیر لباسش بیرون افتاده بود دراین هنگام ابوبکر صدیق وبعد از آن عمر فاروق رضی الله عنهما داخل شدند
ورسول خدا به همان حالت به صحبت کردن با آنها مشغول شد تا اینکه عثمان ذی النورین رضی الله عنه آمد ورسول خدا با آمدن عثمان بلند شد ولباس خود را مرتب نمود وبه صحبت با او پرداخت هنگامیکه عثمان رضی الله عنه رفت ام المومنین عایشه صدیقه رضی الله عنها سوال کرد:
یا رسول الله چرا هنگامیکه ابوبکر وعمر آمد بلند نشدید اما زمانیکه عثمان آمد بلند شدید وخود را مرتب کردید؟
رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:
ألا أَستحیی من رجل تَستحیی منه الملائکةُ
(آیا حیا نکنم از کسی که ملائکه از اوحیا میکند)
این بار با مطلب( خلفای راشدین از دیدگاه رسول الله صلی الله علیه وسلم وزندگینامه عثمان رضی الله عنه ) بروزم
مارا همراهی کنید
لا تنسونا من صالح دعائکم

علیکم السلام ، جزاک الله خیرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد